четвер, 19 березня 2020 р.

Літературне читання  (19.03.2020)

ТЕМА: Контрольна робота. Читання мовчки

Перевірка навички читання мовчки здійснюється в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного. Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання. Для цього вчитель пропонує узяти в руки олівці. Після слова вчителя "старт" , учні розпочинають читання тексу. Через 3 хвилини вчитель говорить "фініш" і учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому зупинились. Далі учні дочитують текст і виконують запропоновані завдання; 4 завдання закритого типу, 2 завдання відкритого типу.
Похання до батьків: бажано попередньо роздрукувати текст
Контрольна робота №6
Учня (учениці) 4 А класу                П.І.___________________________
19 березня
Прочитай текст     

Світлячок

      Щовечора світлячок своїм ліхтариком освітлював стежину, якою ходили мешканці лісу. Метелики, джмелі, павуки – усі раділи з появи світлячка з ліхтариком. А йому теж було приємно робити добро, дарувати комахам радість.
На тій стежині, котру осявав світлячок, лежав гострий камінь. А з віконечка своєї хатинки, що стояла під пеньком, неподалік від каменя, не зводячи очиць зі світлячкового ліхтарика, дивився маленький пустун –скакунець.
– От коли б той ліхтарик погас. Сміху було б! Дядько Джміль, повертаючись додому, зачепився б за гостробокий камінь та й мішок свій із дарунками загубив би. Мені б усе дісталось! А що, коли той ліхтарик погасити?
Він знайшов шматок гуми і змайстрував рогатку. Відчинивши віконце,
скакунець стрельнув прямісінько у ліхтарик світлячка, і той згас.
– Як же мені тепер бути? – засумував світлячок. – Незабаром до своїх осель повертатимуться лісові мешканці. Чи ж втраплять вони обійти той камінь?
А стрибунець причаївся біля віконця й спостерігає, що з того буде. Навкруги зробилось темно.
– Ой! – раптом чує світлячок чийсь голос.
– Правіше ідіть! – крикнув світлячок.
– Чому ліхтарик не горить? У такій пітьмі додому не доберуся…
Все те чує й стрибунець.
Світлячок вийшов на стежину і почав усіх попереджати про небезпеку.
– Світлячку, мене чекає мій малий скакунець. Він дуже боязкий, – сказала мати стрибунця. – То я навпрошки пройду. Швидше буде.
– Мамо! Я тобі назустріч вийшов, – гукнув скакунець, потерпаючи зі страху.
– Який же ти у мене розумник ростеш, – похвалила мати. – Пошукаймо мої окуляри. Вони десь біля гостробокого. Не інакше, якийсь бешкетник ліхтарика розбив… Того, хто робить зло іншому, ніхто не любить. Для того й сонечко не так яскраво світить.
– Мамо! – хотів щось сказати стрибунець, та передумав.
А мати продовжувала:
– Щоб тому, хто нашого ліхтарика розбив, на день народження подарунків не дарували.
– Мамочко! – вигукнув стрибунець . – Тримай мене. Мене злющий камінь за штанці вхопив!
Стрибунцеві здалося, що капосний камінь ворухнувся й ніби почав з нього глузувати.
– Мамочко! Він кепкує з мене!
– Кепкують з недобрих та злих. Ти ж у мене хороший… Чи не так?
Стрибунець не відповів. Він низенько опустив голову, закліпав очима, дістав з кишені рогатку й простяг її матері:
– Це я розбив нашого ліхтарика. Пробач мені, матусю.
– А хіба може бути щасливий той, хто чинить зло? – запитала мати.
Наступної ночі на пеньку знову стояв усміхнений світлячок і високо тримав крихітного ліхтарика. Він освітлював стежину, а скакунець чатував біля світлячка, щоб ліхтарик більше ніколи не згасав.
 За В. Мельником (380 слів)

 Виконай завдання.

1. Визнач жанр твору.
А
 казка
Б
 оповідання
В
 легенда
Г
 вірш
 
2. Лісові мешканці раділи світлячку, бо він
А
 мав ліхтарик  і освітлював ним стежину
Б
 роз’яснював дорогу
В
 зустрічав усіх на стежині
Г
 показував усім камінь
 
3. Після добрих маминих слів скакунець відчув
А
 сором
Б
 вдячність
В
 розгубленість
Г
 радість
 
4. Головна думка казки така:
А
 Злого ніхто не любить.
Б
 Світлячок – справжній друг.
В
 Скакунець розбив ліхтарик і зізнався в скоєному.
Г
 Не може бути щасливий той, хто чинить зло.
 
5. Установи відповідність між героями тексту та їхньою характеристикою
Герої тексту
                                                                  Характеристика героїв
А скакунець                                                                     1 полохливість
Б
 світлячок                                                                      2 доброзичливість
В
 мама стрибунця                                                           3 мудрість
                                                                                          4 дбайливість
                                                                                          5 бездумність

1
2
3
4
5
А





Б





В





6. Запиши, чому так хвилювався світлячок, коли погас його ліхтарик?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Запиши, що ти порадив би скакунцеві? Свою думку обґрунтуй.___________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Результат сфотрграфуйте і пришліть мені на вайбер

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Самопрезентація   Мої доробки:  https://kazka.fun/story_page/мавпочка-макс-і-його-велика-пригода-в-джунглях https://wordart.com/dashboard ...