середу, 29 квітня 2020 р.

30. 04. 2020 Основи здоров"я


Основи здоров'я


Повага і самоповага. Вибір і досягнення мети.

Притча „Ворона та Павич”
          У парку царського палацу  на гілку апельсинового дерева сіла чорна Ворона. У цей час по різнобарвному квітнику гордо прогулювався Павич. Побачивши його, Ворона прокаркала: „І звідкіля у нашому парку така жахлива птаха? А яка самовпевнена! Ходить ніби султан. Погляньте-но, які в неї страшні ноги, а  пір’я – який жахливий синій колір. Я б такого ніколи не носила. Ще й хвоста тягає за собою, наче лисиця”.
          Ворона замовкла в  очікуванні. Павич через якусь хвильку сумно посміхнувся і відповів: „Гадаю, в словах твоїх правди немає, а все погане, що ти сказала, можна пояснити непорозумінням. Я і сам бачу, що в мене не так. Знаю, що шкіра на ногах зморшкувата. І мене це засмучує, тому й піднімаю так високо голову, щоб не бачити ніг. Ти бачиш тільки погане і закриваєш очі на мою красу. Те, що ти назвала жахливим – мій хвіст, мої пера, моя хода – саме цим я подобаюся  людям найбільше”.
          - Чи сподобалася вам притча? Чим саме?
          - Як би ви охарактеризували ворону?
          - Що можна сказати про павича?
          - Що є в характері павича такого, чого немає у ворони?
          - Можна назвати цю притчу актуальною в наш час? Чому?
          - Який висновок для себе можна зробити?
Кожна людина повинна усвідомлювати свої позитивні якості і поважати себе за них. Сьогодні на уроці ми знайдемо відповіді на ці запитання, розглянемо особливості поведінки з рідними й однокласника­ми. Знайдемо способи, які допоможуть розвивати повагу до інших людей та самоповагу.


            Вправа „Мій портрет у променях сонця”
- Для виконання наступної роботи, ви на аркуші паперу намалюйте променисте сонце з 10-15 променями. Уздовж намальованих променів сонця напишіть свої якості і риси характеру (який я є), таланти і досягнення (що я вмію).
Ознайомте з „сонцем” своїх рідних і підготуйте для них невеличку розповідь про себе (можливо, це буде у вигляді рекламного ролика).
          Запитання для обговорення:
- Які ваші враження від виконаної роботи?
- Що ви відчували, коли представляли себе?
- Які відчуття переповнювали вас, коли були в центрі уваги?
- Як ви вважаєте, для чого запропоновано цю вправу?
           Вправа „Комплімент”
- Як ви розумієте слово „комплімент”? (Комплімент – це приємне схвальне зауваження на чиюсь адресу, похвала)
- Чи часто ви чуєте похвалу на свою адресу?
- Подумайте, чи є у вас привід похвалити товаришів, знайти гарні слова для кожного з них?
(про зовнішність: „Яке в тебе чудове волосся!”, „Твої очі голубі як небо!”, „У тебе дуже мила посмішка!”, „Видно, що ти займаєшся спортом. Ти завжди зібраний і підтягнутий!”, „На тебе завжди приємно подивитися!”
про справи: „Мені дуже подобається, як ти в’яжеш”, „Де ти навчилася так чудово плести з бісеру?”, „Ти малюєш, наче художник”, „Де ти навчився так чудово танцювати?”, „Я б із задоволенням навчився грати на гітарі, так як ти”…)
- Отже, спробуємо. Зробіть комплімент своїм батькам, друзям (це можна зробити в телефонній розмові). Тільки будьте щирі! Придивіться до друзів, і ви побачите: у кожного є чому повчитися!
          Запитання для обговорення:
- Яке враження справила на вас ця вправа?
- Чи було складно говорити комплімент?
- Що ви відчували, коли комплімент говорили вам?
- Як ви вважаєте, для чого ми виконували цю вправу?
- Що приємніше говорити компліменти чи приймати їх?
- Коли хочеться говорити людині приємні слова?
            Вправа „Машина часу”
- Що ви знаєте про машину часу?
- Чи хотіли б ви подорожувати на машині часу?
- Для того щоб нам відправитись у подорож, необхідно взяти з собою певний багаж. Багаж розкладається у валізі. Приготуйте собі аркуш паперу, він буде вашою уявною валізою, розділіть його навпіл вертикальною лінією. Перш ніж відправитися в майбутнє, потрібно подумати:
- Ким би ви хотіли себе бачити? Дайте відповідь на запитання – запишіть:
У правій частині валізи:
- Яким я буду, коли мені буде 25 років? (моя професія, мій сімейний стан, мій дім, мої захоплення …)
У лівій частині валізи:
- Що я маю зробити, щоб стати таким? (указати свої власні дії)
- Нехай ця вправа допоможе вам у постановці мети.

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Самопрезентація   Мої доробки:  https://kazka.fun/story_page/мавпочка-макс-і-його-велика-пригода-в-джунглях https://wordart.com/dashboard ...