Тема: Дієслова майбутнього часу 06.04.2020
Мета: з’ясувати, чи мають
дієслова майбутнього часу такі ж граматичні ознаки, що й дієслова теперішнього
часу, вчити змінювати дієслова майбутнього часу за числами та особами.
I.
Перевірка домашнього завдання
1 завд.
Випиши дієслова
теперішнього часу. Визнач їх число й особу.
Сонце заходить, гори
чорніють.
Пташечка тихне, поле німіє.
Веселиться земля, зеленіють
поля,
Розвеселились гаї і
діброви.
Соловейко в гаю тьохка
пісню дзвінку.
Все збудилось од сну.
Зустрічає весну...
2 завд.
Від неозначеної форми
утвори дієслова теперішнього часу 2-ї особи однини і множини.
Сидіти —
Клеїти —
Їсти—
Різати —
II.
Актуалізація опорних знань
Вибіркове списування (за
впр. 295).
— Виберіть і запишіть
дієслова майбутнього часу.
III. Робота над темою уроку
Ми будемо вчитися змінювати
дієслова майбутнього часу за особами і числами.
IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового
матеріалу
1. Робота із таблицею із
впр. 296
— Роздивіться таблицю змінювання
дієслів у вправі і дайте відповіді на питання.
1) Як змінюються дієслова
майбутнього часу?
2) Які закінчення мають
дієслова майбутнього часу. Чи відрізняються вони від закінчень дієслів
теперішнього часу?
3) Чи є різниця у
змінюванні форм простого майбутнього часу і складного майбутнього часу? Яка?
— Як змінюються дієслова
майбутнього часу?
V. Закріплення та систематизація знань
1. Самостійна робота з
підручником (за впр. 297)
3. Розподільний диктант
— Запишіть дієслова
майбутнього часу у три стовпчики:
в перший — дієслова 1-ї
особи; в другий — дієслова 2-ї особи; в третій — дієслова 3-ї особи.
Носитиму, носитимуть,
носитимеш, готуватиме, готуватиму, готуватимеш, одягатимемо, одягатимеш,
одягатиме.
— Підкресліть дієслова у
множині.
VI. Підсумок уроку
1. Бесіда
— Усно змініть за числами
та особами дієслово грати.
— Що можете розповісти про
змінювання дієслів майбутнього часу?
VII. Домашнє завдання
Правило — с. 151, 152; впр.
298
Немає коментарів:
Дописати коментар