четвер, 26 березня 2020 р.

Основи здоров"я
Тема: Види перехресть. Рух майданами.


Мета: продовжити вивчення Правил дорожнього руху; ознайомити учнів з видами перехресть, правилами переходу на регульованому і нерегульованому перехресті, як рухатися майданами і переходити їх; розвивати навички безпечної поведінки на вулицях (дорогах); виховувати відповідальність, уважність, дисциплінованість.


І. Повторення вивченого.
1. 
- Прочитайте речення, вставте потрібні слова або словосполучення.
1) Світлофор - це...
2) ... сигнал світлофора забороняє рухатися і пішоходам, і автомобілям.
3) ... сигнал світлофора повідомляє про наступну зміну сигналів.
4) ... сигнал світлофора дозволяє рух і пішоходам, і водіям.
5) На світлофорах для ... зображено силует людини.
6) Світлофори, оснащені звуковим сигналом, призначені для...
7) Якщо права рука регулювальника витягнута вперед, то пішоходам...
8) Якщо права рука регулювальника піднята вгору, то пішоходам...
2. Гра «Регулювальник».
Учитель показує малюнки з різними сигналами регулювальника. Учні мають сказати, що означає кожний сигнал.

II. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати Правила дорожнього руху. Ви ознайомитеся з видами перехресть, правилами переходу регульованого і нерегульованого перехрестя, дізнаєтеся, як рухатися майданами і переходити їх.
III. Актуалізація опорних знань.
Згадайте, які перехрестя називають регульованими, а які нерегульованими.
Як їх переходити.

IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Бесіда про перехрестя 
Перехрестя - місце перехрещення, прилягання або розгалуження доріг на одному рівні, межею якого є уявні лінії між початком заокруглень країв проїзної частини кожної з доріг).
Перехрещуватися можуть дві, три чи більше доріг.

Перехрестя вважається найнебезпечнішим місцем на дорозі! Тут спостерігається жвавий рух і автомобілів, і пішоходів, адже транспорт рухається в різних напрямках і пішоходи переходять проїзну частину.
Перехрестя бувають регульовані і нерегульовані.
 Якщо рух на перехресті регулює світлофор або регулювальник, таке перехрестя називають регульованим.
 Якщо на перехресті немає ані світлофора, ані регулювальника, то його називають нерегульованим.
 На регульованому перехресті слід дочекатися зеленого сигналу світлофора і тоді переходити дорогу.
  На нерегульованому перехресті спочатку треба подивитися наліво, дочекатися, коли машини зупиняться або їх не буде, розпочати перехід, дійти до середини дороги, потім подивитися направо, якщо дорога вільна або машини стоять, продовжити рух.
- Якими сигналами слід керуватися, якщо на перехресті одночасно працює і світлофор, і регулювальник? (Якщо на перехресті одночасно працює і світлофор, і регулювальник, то слід керуватися сигналами регулювальника, а на світлофор не звертати уваги).

Азбука безпеки на дорозі тітоньки Сови - Світлофори і перехрестя




Учитель. А як же рухатись майданами, де немає транспортних засобів? Щоб було безпечно, слід дотримуватись певних нескладних та очевидних правил.
Не треба повністю розслаблятись і поринати цілковито у свої мрії. Така безпечність може призвести до того, що ви не помітите зустрічних людей або відкритого каналізаційного люка. Наслідки такої поведінки всім відомі.
Не варто влаштовувати на майданах катання на роликових ков­занах. Це створює незручності для пішоходів. Внаслідок зіткнення ті, що рухаються на роликах, і перехожі можуть отримати травми.
V. Закріплення матеріалу.

1. Відгадування загадки.
Він красивий, кольоровий.
Має зір такий чудовий,
Перехрестя регулює,
Ще й права свої диктує. (Світлофор).
Надія Красоткіна
2. Робота з віршами.
·       Слухання віршів з виконанням завдання.
- Прослухайте вірші і вставте пропущені слова. 
1) Ось дві вулиці зустрілись,
   ...           засвітились.
   Водії це місце знають,
   ...          називають.
2) Подивіться - чудеса,
Є на вулицях місця,
Де авто відпочивають,
...     пропускають!
Там гальмують всі машини, ...
дають людині.
Тільки там, де ... ,
Йди сміливо, ...  !
·       Гра «Так чи ні?».
Що робити, де і як,
Світлофор підкаже? - Так!
Жовті світяться вогні.
Можна рухатись нам? - ....
Як червоне світло - знак:
Нам стояти треба? - .....
На зелений вогник, як?
Переходимо ми? - ......

VI. Підсумок уроку.
- Що таке перехрестя?
- Які бувають перехрестя?
- Як ви вважаєте, для чого пішоходам потрібні знання про види перехресть?
- Як слід переходити дорогу на регульованому перехресті?
- Як слід переходити дорогу на нерегульованому перехресті?
- Чи часто вам доводиться переходити перехрестя?
- Чим ви керуєтеся під час переходу перехрестя?
- Як слід переходити майдан?

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Самопрезентація   Мої доробки:  https://kazka.fun/story_page/мавпочка-макс-і-його-велика-пригода-в-джунглях https://wordart.com/dashboard ...