четвер, 26 березня 2020 р.


Українська мова 26.03.2020

Тема: Дієслова теперішнього часу

Хід уроку
I.   Актуалізація опорних знань учнів.
Згадайте все, що ви знаєте про дієслово.

ІІ. Самомтійна робота
1. Від наданих слів в неозначеній формі утворити усі часові форми.
Бажати —_________________________________
Чути —___________________________________
2. Змінити подані дієслова за особами.
Я бажаю.
ти____________
він___________
ми______________
вони_____________
3. З дієсловом бережи  склади спонукальне речення із звертанням.
______________________________________________________________________________________________________________

4. До поданих іменників дібрати дієслова.
Учень — читає,_________________________________________

Змія - …., ….___________________________________________

IІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
— На сьогоднішньому уроці ми працюватимемо з дієсловами теперішнього часу. Спостерігатимемо, як змінюються дієслова теперішнього часу і як можна визначити особу і число дієслова.

ІV.  Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.
1. Каліграфічна хвилинка.
пере ере епл плив переплив переплив
Хто переплив море, той знає про горе.
— Підкресліть дієслова, вжиті у прислів'ї.
— Визначте, (надпишіть над словом) в якому часі ужито ці дієслова.
— Яке із них підходить до теми сьогоднішнього уроку? Чому?
— Як ви розумієте це прислів’я?
2. Робота з таблицею змінювання дієслів теперішнього часу (або за таблицею вправи 290).
а)  Розгляд таблиці «Змінювання дієслів теперішнього часу в однині і множині».
б)  Спостереження за зміною закінчень дієслів теперішнього часу під час змінювання за особами і числами.
Висновок. Особу і число можна визначати за допомогою займенника, питання та закінчення дієслова.
— Наведіть власні приклади дієслів теперішнього часу.
— Змініть їх за особами і числами, можна скористатись таблицею на с. 147.
3.  Тренувальна вправа (вправа 291)
— Дієслова поставте в усіх особах формах теперішнього часу. Запишіть та позначте закінчення.
Наприклад:

— Складіть і запишіть словосполучення з усіма особовими формами однини і множини одного з дієслів (за вибором).
Наприклад:
крою плаття
кроїмо плаття
кроїш плаття
кроїте плаття
кроїть плаття
кроять плаття

4. Вибіркове списування з граматичним завданням (вправа 292).
а) Читання вірша.
б) Виписування дієслів-синонімів.
в) Визначення особи і числа виписаних дієслів.
г) Відшукування дієслів у переносному значенні.
ґ) Звуко-буквений аналіз дієслова дзвенить (завд.3).

5. Вибірковий диктант.
— Випишіть дієслова теперішнього часу.
Ось місяць січень кличе мороза,
морозить лиця, щипає носа.
А місяць лютий вітрами дує,
на водах з льоду мости будує.
Березень-місяць льоди полонить —
весняну пісню річка задзвонить.
— Поставте питання до дієслів теперішнього часу, виписаних з вірша.
— У якому числі вжито ці дієслова?
— Якої особи стосується дія? ( підказка 3-їособи, тому що слово січень можна замінити займенником він.)
— То як можна визначити особу і число дієслова?
Висновок. Особу і число дієслова можна визначити за допомогою займенника та запитання.
6. Вивчення правила (с. 148).

V. Осмислення, узагальнення та систематизація знань.
 Впр 293 Читання вірша, заміна неозначеної форми, що в дужках, дієсловами теперішнього часу.

VI. Підсумок уроку.
— Які граматичні характеристики дієслова ви вже знаєте? (Неозначена форма дієслова, час, число)
— Дієслова якого часу ми вивчали на сьогоднішньому уроці? (Теперішнього часу.)
— Як змінюються дієслова теперішнього часу? (За особами і числами.)
— Як визначити особу і число дієслів теперішнього часу? (За допомогою займенника, питання та закінчення дієслова.)

VIII.  Д.З
С. 148 — правило, вправа 294


Немає коментарів:

Дописати коментар

  Самопрезентація   Мої доробки:  https://kazka.fun/story_page/мавпочка-макс-і-його-велика-пригода-в-джунглях https://wordart.com/dashboard ...